Tuesday, December 10, 2013

~sEkAdAr lUahaN hAtI SeOrNg tTcIaN~

30 November 2013

Being childless women is not a wonderful journey to be walk in. It is full with heart torture and pain as well. Only Allah knows how “suffer” im now.
Terlalu sakit, aku sendiri xtau nk describe mcm mana perasan aku kala ni. Cemburu? Suka? Sedih? Entahlah. Yang pasti aku terusik dgn berita yg disampaikan oleh Wak. Dia bcerita ttg sana sini org beranak. Dan KESEMUA mereka tu kahwin lewat lebih setahun dari aku. Majoritinya kawen hujung tahun lepas dan awal tahun ni. See how blessed they are? Not like me. In about 2 months we are going to celebrate our 3rd anniversary. And again without our own child, unless miracle happen to me in this two months. I really hope for that miracle, but im afraid based on my last experiences. FAILED.


Balik kampung best, jumpa family apa semua. Tapi bila nak berdepan dgn sedara mara, aku jd mcm malas, tak suka jumpa dgn org lain. Sebab aku takut diorang akan btanya ttg anak. Aku malu sbb masih belum mengandung. Mungkin mereka akan beranggapan aku tidak subur dan akan kaitankan dgn keturunan aku yg mana 2 org kakak aku juga childless. Mereka tidak akan faham, semua ini rezeki Allah bukan sbb keturunan. Aku juga takut, jika dibandngkan dgn org2 lain yg bkahwin lewat atau sama dgn aku yang masing2 dh beranak pinak. Tak mcm aku. Entahlah, aku pun tak tahu dgn nasib aku ni. Semoga aku lebih tabah..;)

2 comments:

  1. Same here.we are going celebrate our 3rd anniversary next few months.Sometimes its hurt so much just thinking how blessed others are and not me.(sory tgh emo gak)

    ReplyDelete
  2. thank aishah sudi drop komen..;)
    salam pkenalan. semoga kita terus tabah..;)

    ReplyDelete