Sunday, June 2, 2013

....DaTanG JUgA akHiRnYA....

Hari ni Miss P dah dtg melawat aku setelah lewat 6 hari dr tarikh yg sepatutnya. Seperti ayng aku ceritakan dlm entri lepas, aku dh UPT test, tapi NEGATIVE dan aku msh berfikiran positif yang result tu akn btukar positive. Tapi hari ni segalanya telah terjawab..;)

Pg td bgn je tido rasa x sedap perut, nk buang air besar, tp angin je yang keluar. Berkali2 aku ke toilet. Dalam pada tu, aku bdoa dlm hati, jgn la ada darah yang keluar. (paham2 la kan). Selang sejam, aku rasa sgt2 nk mbuang. Buka je panty, Ya Allah… darah. Terkedu jap… then, reset minda balik.. takpe lah, mungkin bukan rezeki kami bulan ni. ;) . Bgtau kat En. B dah period, dia, “Takpe lah syg, xda rezeki.” Tapi sebenarnya aku tahu dia kecewa sbb b4 ni dia mmg berfikiran positif yg aku ni pregnant. Siap mngusik2 aku lg. walaupun dia x show off yg dia sedih, tp sbg isteri aku faham perasan dia yg ingin bergelar bapa dan mendakap anak sendiri. Aku jd bertambah sayu.


Aku berlagak spt biasa, spt xda apa yg berlaku. Tapi sebenarnya dalam hati Allah je yang tahu, ada rasa kecewa krn masih belum diberi peluang untuk pregnant. Sesekali terlintas, kenapa Allah “main2kan” aku bulan ni??? Astaghfirullah, sampai ke situ aku fikir. Aku akui sebagai manusia biasa, aku tidak mampu utk menolak takdir, menolak qada’ dan qadar Allah. Jika di tempat kerja pun, aku tidak mampu untuk engkar keputusan Boss yang hanya manusia biasa, mana mungkin dalam kehidupan ini aku mampu engkar takdir Allah yang Maha Berkuasa? Aku pujuk hati supaya bersabar dan redha, ujian Allah ini amat sedikit jika di bandingkan dengan nikmat Allah yg mnggunung untuk kami suami isteri. Insyaallah, akan tiba rezeki untuk kami bulan depan.;)



No comments:

Post a Comment