Thursday, July 18, 2013

..DuGaAN dI BuLan rAmADhAN...

Dh nama pn dugaan kan. Apa yg diduga sbnrnya????
Apa lg dugaan pd org ttc cm ak ni, kalo bukan soal anak.

Last week one of my fren msk keje lmbt, aku x kisah pn soal dia msk keje lmbt tu. Kebetulan aku free pg tu, jd aku duk sembangla dgn rakan2 smeja aku. Tiba2 ak tdengar......

"Ye ke? Dah mngandung dak F. Dah brapa minggu dh? 5 minggu? Tahniah2, jaga diri baik2 ye."

Owh, u can imagine my feeling at that time? Even my mouth immediately said "Alhamdulillah", but i dunno either it is really sincere from bottom of my heart or just to hide my indescribable feeling. 

Ok, thats is the first story, 2 second story came last few days. Also my fren at the same workplace. 
"Mabuk ke Min? Kalo x larat, buka la puasa."

Aduh, again im received that kind of news. Jujur aku katakan, aku tak tahu mcm mana nak respon pada semua2 bnda2 mcm ni. kedua2 mereka berada di depan mata aku, setiap hari aku jumpa mereka. Setiap hari jugalah aku mendengar mereka bercerita ttg kandungan dan anak, setiap hari aku melihat perut mereka membesar. Dan setiap hari jugalah aku terpaksa untuk kuatkan diri mengukir senyuman, melindungi perasaan sendiri. Seolah2 dihati aku langsung tidak terkesan dgn keadaan mereka. Tetapi jauh disudut hati aku hanya Allah je tahu, betapa peritnya berdepan dgn semua itu. Moga Allah berikan aku ganjaran di atas kesabaranku untuk menghadapi semua ini. Nasib baik la ni bulan Ramadhan, kurang sikit syaitan nk cucuk. Dan aku plak, byk masa dihabiskan dgn dgr ayat alquran dan mbaca alquran bila waktu free. Aku elak utk bcakap dgn rakan2 lain, krna aku xnak mereka melukakan hati aku yang dh tersedia rapuh. Hanya rakan2 di meja aku je yg memahami aku. Thanks kawan.;)

No comments:

Post a Comment