Thursday, March 20, 2014

~SEmOgA HaTI TeRuS tAbAH~

Semoga hati aku terus tabah. Ya, aku akui bukan mudah untuk tersnyum disaat menerima berita ttg kegembiraan rakan2 menerima cahaya mata, apatah lagi aku amat merindui saat itu. Pg td dpt berita kwn sekerja aku dh selamat bersali, taktau nak respon mcm mana, aku just tgk kat wasup je la ucapan mereka. Wah, kemain lg mereka ye, siap ucap "welcome to the club", "selamat menempuh alam keibuan", ah, mcm2 ucapan lg la, yg sememangnya mampu mbuat hati ni sedih. Tapi plg tkesan, ucapan dr seorg senior, "selamat datang ke lubuk melombong rezeki dan pahala"... Aduh, taktau knapa tkesan sgt dgn ayat tu, taktau nk describe mcm mana perasaan aku, jeles ke? sedih ke? Yang pasti adakah aku yg tidak mpunyai anak tidak berpeluang untuk melombong pahala dan rezeki itu? Oh tidak, Allah Maha Adil, jika selama ni aku bersabar, insyaallah pahalanya tetap ada untuk aku. 

Semoga terus tabah wahai sekeping hati. Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk terus tersenyum dan berdiri teguh bdepan dgn ujian Mu ini, semoga semua ini ada gnjaran di sisiMu nanti. insyaallah..;)

No comments:

Post a Comment