Saturday, June 1, 2013

Period delay 6 hari…….Tapi UPT negative..;(


Urmmm… dilemma nih.. memang pun…;p

Al-kisahnya, hari ni dah 6 hari period aku lewat dr tarikh yg sepatutnya. Due nya 27/5. Tapi hari ni dah 1/6. Memang tak pernah berlaku sebelum ni kecuali time aku first time pregnant dulu. Itupun 2 tahun lepas. Lepas tu tetap je 25-27 hari setiap bulan. Macam2 aku fikir, aku ni pregnant ke? Ke period lambat sebab berat ptambahan berat badan aku? Ke aku sakit? Arghhhh… mcm2 msuk dlm kepala otak aku ni.

2 hari sblum due period aritu aku demam+ selsema. Tapi xdalah teruk sgt. Berlarutan la smpai semalam. Hari ni datang batuk plak. En. B suspect aku pregnant, tp aku x berani nak bagi harapan kat dia, sbb aku takut dia kecewa. Biarlah aku sorang je yang kecewa sekiranya aku x pregnant. So, aku cakap je la kat dia, mungkin sbb ptambahan berat badan aku kot. (tapi dlm hati hanya Allah je yang tahu betapa aku bharap yg aku ni +ve pregnant).

Pagi td, aku mintak izin dgn En. B untk pegi bank in duit, tp main purpose aku nk ke Guardian Tesco utk beli UPT. Aku beli yang cap Guardian je, yg paling murah, tkt mbazr kalo beli yang mahal. Balik rumah, aku terus test, tapi NEGATIVE. Keluar je dr toilet, En. B terus tanya, mcm mana result???? Aaaa???????? Mcm mana dia tahu aku test UPT? Sdgkan aku x bgtau pun akt dia yang aku pergi beli benda alah tu. (Mungkin instinct seorg suami). Aku cakap je la, negative. Then, dia cakap mungkin awal lagi kot, sbb tu xleh detect. Entahlah, aku sebenanrnya takut untuk berharap. Aku takut aku sendiri yang kecewa, menangis lagi. Aku kesian kt En. B, tkt dia bharap.


Apa yg dpt aku buat sekarang ni, just bdoa pd Allah, moga apa yang kami harapkan menjadi kenyataan. Insyaallah, positifkan minda minggu depan mst UPT positif. :) 


No comments:

Post a Comment